rafinovana

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Je vo vzťahu dôležitá rovnosť vzdelania?

V minulosti bolo zvykom, ba priam jediným pravidlom, že sa mohli brať len ľudia z jednej spoločenskej vrstvy. Dnes sa mi zdá, že miesto spoločenskej vrstvy sa kladie dôraz na vzdelanie. Mladá baba, ktorá študuje na výške si predsa nemôže začať niečo s niekým, kto ledva spravil maturitu. A chalan, ktorý skončil trebars právo, medicínu, či inú vysokú školu, si predsa nebude hľadať medzi čašníčkami, predavačkami, atď. Je to možno klišé, ktoré živia najmä rodičia a okolie ľudí.

V mojom blízkom okolí je tiež veľa "nerovných manželstiev". Možno na chvíľu vyhovovala táto nerovnosť pre obe strany, lenže po rokoch (alebo len po mesiacoch?)sa to mení. Muž začne znevažovať svoju ženu len preto, že nemá pred menom pár písmenok. A žena začne útočiť na muža len preto, že zarába viac než on. A čo láska? Na chvíľu. Alebo na roky? Nedokáže jednoduchý muž dať viacej lásky ako vypočítavý muž s diplomom? A nedokáže obyčajná ženská vytvoriť pocit domova, rodinného krbu pre svojho muža spolu s deťmi, atď bez toho, aby jej muža neštvalo po čase to, že ona je niečo menej ako on?

Aké skúsenosti s tým máte vy?


otázky, na ktoré hľadám odpoveď.. | stály odkaz

Komentáre

  1. z kazdeho trocha
    Podla mna nemusia mat zrovna rovnake vzdelanie, ale pravdou je, ze uz taky vysokoskolak ma proste ine zmyslanie ako niekto kto ma zakadne, alebo nejake menej narocne stredne... Vidim to aj u seba doma, cela rodina je super a urcite ich nedelim podla vzdelania, ale proste lepsie sa mi keca s tymi clenmi co presli vysokou... Aj ked na vsetkych stranach sa zasa najdu aj vynimky, ktore potvrdzuju pravidlo :)
    publikované: 15.02.2008 11:21:40 | autor: creamcafe (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. hmm....
    zaujímavý postreh. V mojom okolí je tiež pár ako ty píšeš "nerovných vzťahov" ale zatial im to vychádza (čas ukáže). Je pravdou že mnoho párov sa stretne povedzme na výške takže ich už od začiatku niečo spája. Myslím že láska nepozná hranice vzdelania, ale je pravdou že ak má niekto výšku a nie len preto aby nejakú mal, ale z dôvodu že ho to baví a vzdelávanie napĺňa asi si viac porozumie s niekým podobného názoru ako s niekým kto má ledva učňovku...
    publikované: 15.02.2008 11:25:26 | autor: jully (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. sú veci,ktoré sa nedajú zovšeobecniť..a toto je jedna z nich..
    ved o vzdelanie vôbec nejde..vo vzťahu..vo vzťahu skôr ide o vnímanie veci..a o schopnosť ich riešenia..poznam kopec nepraktických inžinierov..a poznam kopec "učnovkarov" ,ktorí svojimi názormi zložia aj tých vzdelanejšich..
    publikované: 15.02.2008 11:34:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Včera som bola svedkom rozhovoru,
    keď sa pýtal jeden chlapík vysokoškoláka, čo končí teraz štúdium popri zamestnaní, že je blbý, keď sa mu chcelo študovať. Veď vraj dnes nie je problém kúpiť si diplom za 100tisíc.
    Takýchto umelých inžinierov zaradíme do akej kategórie v "nerovných vzťahoch"?
    V súvislosti s tým mi napadol jeden vtip: Rozprávajú sa dvaja absolventi: "Ja keď si pomyslím, aký som ja inžinier, tak sa normálne bojím ísť k lekárovi".
    publikované: 15.02.2008 11:57:33 | autor: margaretka (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Ona to môže byť aj výhoda,
    nerovnosť taková vzťahová. Zoberte si,napríklad, môj príklad.U nás to klape už velice dávno. Ja teda nesmiem chodiť do obchodu, lebo tie všelijaké džauly, E675, obsahy sodíka a podobné vedecké záležitosti související s nakupovaním vepřové konzervy,zemiakov, chleba a minerálek ma neoslovují a nezasluhují si tým pádom moju pozornosť. Vysávať mám priam zakázané, lebo je to dosť nákladné, ako vraví pani doktorka, teda ako mojej partnerke.Jednak sa poškodzuje vybavenie bytu a jednak miznú všakovaké drobnosti zo žltého kovu.Umývania riadu som sa musel zriecť pod nátlakom, lebo je z nejakého porcelánu, či z čoho. Utieranie prachu je obdobou vysávania, ibaže nekradnem šperky ale sa poškodia vázičky, bábiky porcelánové, slonové doplňky a podobné nezbytnosti. Prať je mi prísne zapovězeno z bezpečnostných dôvodov. Tak vidíte, že nie je dôvod, aby nám to neklapalo v našem nevyváženém vztahu.
    publikované: 15.02.2008 12:09:18 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Čo keď
    niekomu systém VŠ aký je teraz, nevyhovuje a preto nechce zabíjať čas tam ? Súhlas, Margarétka
    publikované: 15.02.2008 12:30:09 | autor: Sigismonda (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. VŠ nie je patent na rozum
    ale dá človeku iný pohľad na svet (nehovorím teraz o kúpených tituloch). Medzi mojimi spolužiakmi z gympla, ktorí majú a ktorí nemajú VŠ, je vidieť rozdiel. Nevravím o inteligencii, ale enem o inej "frekvencii", na ktorej rozmýšľajú. U VŠ ľudí je vyššia šanca, že si ja s nimi "sadnem". Doteraz (26rokov) sa to u mňa prirodzene vyselektovalo tak, že drvivá väčšina mojich kámošov má VŠ. "Rovnosť" nezaručuje šťastné manželstvo, ale myslím si, že takéto manželstvo (vzťah) má percentálne vyššiu pravdepodobnosť, že sa zachová, ako "zmiešané". Skrátka vrana k vrane sadá. :-)
    PS-moji rodičia sú "zmiešaní", ale už 30 rokov im to neprekáža ;-))
    publikované: 15.02.2008 12:37:08 | autor: yperit (e-mail, web, autorizovaný)
  8. V manželstve
    ak je chlap ten vzdelanejší, je to podľa mňa v poriadku. Horšie je to naopak. Tu už ide o mužskú ješitnosť, vo väčšine prípadov.
    Inak mám jedného kolegu, ktorý je vysokej úrovni, čo sa týka politiky, zemepisu,... všeobecného rozhladu, ale ako praktický človek - 0 bodov.
    S "frekvenciou" myslenia súhlasím, Yperit.
    publikované: 15.02.2008 12:51:37 | autor: margaretka (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. veľmi zaujímavé postrehy
    úplne súhlasím s tou rovnakou "frekvenciou", vlnovou dĺžkou... a určite titul nezaručí praktickosť človeka..niekedy možno to spôsobuje, že človek je nepoužiteľný, lebo žije podľa istých poučiek, pravidiel, atď...
    publikované: 15.02.2008 13:05:33 | autor: rafinovana (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Mne nerobí problém mať partnera "iba" so stredoškolským vzdelaním...
    hoci ja mám titul. Je to vec pováh, charakterov, vzájomného akceptovania sa. Ak to tak trochu zveličím, muž nesmie "spanikáriť" a mať nejaký mindrák. Mnohí sú vzácni práve tým, že sú dobrosrdeční, vtipní a trebárs vedia aj niečo uvariť. Ešte je dôležité akceptovať aj osobné záujmy partnera. Ak sa jeden potrebuje na svoju prácu ďalej vzdelávať alebo robiť si nejaké prípravy, ten druhý by to nemal zľahčovať alebo podceňovať. Skrátka spolužitie je možno trochu náročnejšie (v prípade vzdelanejšej ženy), ale nie je to neprekonateľné. Ak sa majú dvaja radi, tak si vedia vyjsť v ústrety vo všetkom. Trošíčku väčší nastane, ak partnerka zarába oveľa viac ako muž. Ale on by to mohol kompenzovať napr. väčšou pomocou v domácnosti či s deťmi alebo hoci aj nejakým vedľajším príjmom, ak by mal mať pocit, že nie je on tou hlavou rodiny pokiaľ ide o príjem.
    publikované: 15.02.2008 13:34:12 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  11. priblizne
    rovnaka "rozumova kapacita", zmysel pre humor, hodnoty....
    publikované: 15.02.2008 13:35:58 | autor: maxipes (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. NEROVNOSŤ VZDELANIA
    Ja žijem v takomto vzdelanostne nerovnom zväzku šťastne už skoro 12 rokov. Ja mám VŠ technického smeru, môj manžel skončil učňovku, ku cti mu však patrí, že sám od seba si urobil maturitu popri zamestnaní (myslím tým, že nikto naňho nenaliehal). Tu bol však dôvod, prečo môj muž nemá VŠ ten, že bol najstarší zo 4 detí a bolo treba rýchlo ísť zarábať - učňovky za socíku učňom ešte platili vreckové, tak samozrejme, že všetky 4 detí skončili na učňovkách. Pritom môj muž je na tom inteligenčne tak - že v mnohých vedomostiach ma aj predstihuje a ak by bol chodil na VŠ skončil by ju ľavou zadnou. Chcela som tým len povedať, že aj keď ja mám pred menom titul a môj muž nie - v našom vzťahu to nepredstavuje problém, vieme sa porozprávať aj o odbornejších veciach - manžel vďaka samoštúdiu má lepšie vedomosti ako niektorí vysokoškoláci.
    publikované: 15.02.2008 13:45:58 | autor: Malki (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. neviem,vždy som mal rovnocenné partnerky
    vzhľadovo,charizmou,akože múdrosťou i vzdelaním,aj keď som,čo sa vysvedčenia týka,mal vždy lepší priemer :)
    publikované: 15.02.2008 15:39:48 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. nerovnost vzdelania
    ako pisal yperit, je tam vacsinou ina frekvencia myslenia, aj ked mam tiez znamych, ktori nemaju vysku a rozumieme si.

    Co sa tyka muzskej jesitnosti - je fakt, ze mnohi maju problem prehryznut ak ma zena vyssie vzdelanie. Dovolim si tvrdit, ze su to presne ti, ktori maju malu sebauctu a sebavedomie.

    Ad vlastnu otazku - nemusia mat rovnake vzdelanie, staci aby na tom boli intelektualne podobne. Aj ked vacsinou su na tom tak prave ludia, ktori maju rovnaki stupen vzdelania
    publikované: 15.02.2008 18:22:25 | autor: vira (e-mail, web, autorizovaný)
  15. nazor
    Mne by nevadila partnerka, ktora by bola starsia, vyssia a zarabala viac... ale idealne je asi, ked su si dvaja ludia rovnocenni
    publikované: 16.02.2008 11:13:01 | autor: xalo (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. zdieľam názor
    s creamcafe v prvom komente.
    VŠ nezaručuje inteligenciu a praktickosť, ale mám pocit, že som s tými ľuďmi akosi bližšie v istom druhu zmýšľania.... možno mám len ja šťastie na takých, ale mám pocit, že akosi lepšie zvládnu iný názor - nehovorím, že to je pravidlo....
    a keď je žena tá inteligentnejšia, s vyšším vzdelaním, a viac zarábajúca - moja skúsenosť - vadí im to...
    publikované: 18.02.2008 19:03:52 | autor: zmyselna (e-mail, web, autorizovaný)
  17. nerovny vztah
    no ja som tiez mala taky nerovny vztah, a veru chlapikovi zakomplexovanemu to jednoznacne vadilo, ze ja studujem na vyske a on ma len maturu, aj ked mne to nevadilo a vobec som mu v tomto smere ani nikdy nic nevycitala, jednoducho mu vadilo, ze ja budem Ing., a on nie, a neustale som pocuvala niake hlupe vtipky o Ing., no muzska jesitnost je nevyspitatelna
    publikované: 29.02.2008 15:19:21 | autor: hana (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014